Faq Overkapping Klachten/Garantie

Faq Overkapping Klachten/Garantie2019-09-27T01:55:33+00:00
Tijdens het gebruik heb ik de overkapping beschadigd, wat moet ik doen?2021-03-15T10:20:14+00:00

Neem contact met ons op zodat wij passend advies kunnen geven. Eventueel benodigde losse onderdelen zijn altijd verkrijgbaar bij ons.

Blijft de garantie op een product van kracht als ik een onderdeel van een ander merk gebruik?2021-03-15T10:20:15+00:00

De garantie vervalt als je onderdelen gebruikt die niet toe behoren zijn.

Mijn bestelling is niet op de afgesproken datum en/of tijd geleverd, wat nu?2021-03-15T10:20:16+00:00

Mijn bestelling is niet op de afgesproken datum en/of tijd geleverd, wat nu?

Er is een onderdeel defect geleverd. Wat kan ik doen?2021-03-15T10:20:17+00:00

Het komt helaas soms voor dat een onderdeel defect geleverd wordt. Heel vervelend natuurlijk, we gaan het nieuwe onderdeel zo snel mogelijk leveren. Monteer een defect onderdeel niet; indien u dit toch doet, kunnen wij het product niet omruilen of een andere oplossing bieden.

Zit er garantie op de overkappingen?2021-03-15T10:20:18+00:00

Er zit 2 jaar garantie op de profielen van de overkappingen. De garantietermijn van de polycarbonaat plafondplaten bedraagt 10 jaar.

Als mijn overkapping defect is, en dit binnen de garantie termijn, hoe word dat dan geregeld?2021-03-15T10:20:19+00:00

Allereerst dient u uw klacht per email te melden aan onze klantenservice. Onze klantenservice zal per email of telefonisch proberen de oorzaak van het defect te achterhalen. Als er onderdelen moeten worden vervangen, dan worden deze binnen de garantietermijn kosteloos door ons opgestuurd. Heeft u de overkapping zelf opgebouwd? Dan dient u ook de onderdelen zelf te vervangen. Indien Sun24 de montage heeft verricht, dan vervangen wij uiteraard de onderdelen voor u. De defecte onderdelen moeten eerst naar ons worden opgestuurd, u ontvangt daarna de vervangende onderdelen spoedig thuis.

De lampjes van mijn terras verwarming hebben niet allemaal dezelfde kleur?2021-03-15T10:20:19+00:00

Dat klopt, deze zijn niet allemaal exact hetzelfde.

Mijn product is beschadigd, wat nu?2021-03-15T10:20:21+00:00

Indien uw product door ons is gemonteerd en buiten de garantie om beschadigd is, kunnen wij u hierbij helpen

Zijn de terrasoverkappingen en glazen schuifwanden na montage te verplaatsen?2021-03-15T10:20:22+00:00

Ja.

Hoe zit het met condensvorming bij een glazen dak?2021-03-15T10:20:23+00:00

Bij een glazen dak ontstaat bijna nooit condensvorming. Het kan soms wel voorkomen dat er condensvorming ontstaat onder de dakplaten (vergelijkbaar met de voorruit van een auto) wanneer een overkapping (gedeeltelijk) afgesloten wordt. Wanneer dit het geval is, adviseren wij om de terrasoverkapping te luchten door bijvoorbeeld de glazen schuifdeuren open te zetten.

Hoe zit het met garantie bij gebruik van vreemde onderdelen?2021-03-15T10:20:24+00:00

Bij het gebruik van onderdelen die niet van ons afkomstig zijn, zal de garantie op onze product constructie vervallen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van andere typen dak panelen, houten staanders maar ook alle andere onderdelen die toegevoegd of gewijzigd worden ten opzichte van de standaardproducten van ons.

Ik heb producten bij een ander bedrijf dan die van jullie gekocht, maar de producten zijn door jullie leverancier geleverd. Bij wie moet ik zijn voor de garantie?2021-03-15T10:22:16+00:00

Voor de garantie van de producten die u niet bij ons leverancier gekocht heeft gaat u naar het bedrijf waar u de producten heeft gekocht.

Mijn goot lijkt in het midden iets lager te liggen, hoe kan dit?2021-03-15T10:22:17+00:00

Bij alle Gumax terrasoverkappingen wordt over de volle breedte een gegalvaniseerde stalen strip van verenstaal in de goot geschoven. De gegalvaniseerde stalen strip weegt 10 kg per breedtemeter en maakt de goot van de terrasoverkappingen 5 keer zo sterk.

Ik heb een product gevonden bij een aanbieder die goedkoper lijkt te zijn dan bij jullie leverancier, terwijl jullie leverancier hier de laagste prijs garantie op geeft. Wat nu?2021-03-15T10:22:17+00:00

Indien het product van de aanbieder voldoet aan alle voorwaarden van de laagste prijs garantie, dan dient u contact op te nemen met de klantenservice van onze leverancier. Onze leverancier zal hierop de prijs van het product aanpassen en u ontvangt hiernaast een cadeaubon van €50.- te besteden op onze webwinkel.

Wat moet ik doen als ik stormschade heb aan een door leverancier gemonteerde bestelling?2021-03-15T10:22:18+00:00

Stormschade valt buiten de garantie van Gumax producten. Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering. Indien u de stormschade wilt laten herstellen door leverancier dan is dit enkel mogelijk indien leverancier de bestelling heeft gemonteerd.

Wat moet ik doen als ik stormschade heb aan mijn bestelling indien ik deze zelf heb gemonteerd?2021-03-15T10:22:19+00:00

Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering.

Welke garantie heb ik op de producten?2021-03-15T10:22:19+00:00

 De wettelijke garantie houdt in dat uw product na aankoop datgene doet en moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.